Wat is verstandig, vasthouden of toch meeveren? Begrip tonen voor elkaar in uitzonderlijke omstandigheden is vaak vanzelfsprekend, maar wat kunt u nu het beste doen?
Zoals te lezen viel in een eerdere vraag die is behandeld, is het altijd verstandig om met uw debiteuren te bellen. Misschien blijkt in het telefoongesprek dat uw debiteur moeite heeft met betalen. Zorg dan dat u in overleg met uw debiteur een betaalafspraak maakt. U kunt daarbij denken aan uitstel van betaling, maar ook aan een betalingsregeling. Vraag naar de mogelijkheden die uw debiteur heeft. Betaling in delen is vaak een oplossing voor allebei de partijen. U geeft uw debiteur wat ademruimte en u ontvangt uw betaling.
Maak concrete afspraken en voorkom dat u afspreekt dat betaling ‘volgende week’ of ‘volgende maand’ volgt. Spreek een uiterste betaaldag af voor iedere termijn die u afspreekt, zodat beide partijen precies weten waar ze aan toe zijn.
Vragen en antwoorden over debiteurenbeheer tijdens de coronacrisis
Nu het coronavirus al enkele maanden rondwaart over de wereld, is het duidelijk dat veel bedrijven ook economisch getroffen worden.
Bij CBMK krijgen wij veel vragen binnen over het beheer van openstaande facturen. Hoe benader ik mijn debiteuren in deze tijd? Hoe ga ik om met debiteuren die aangeven écht niet te kunnen betalen? Hoe maak ik een goede betaalafspraak? Heb ik mijn debiteurenbeheer proces goed ingericht?
Wij helpen je graag op weg. Wij gaan in een reeks artikelen antwoord geven op de veel gestelde vragen.
Heb je ook vragen over uw debiteurenbeheer ?
Stuur ons gerust een bericht via onderstaande kanalen. Wij staan voor je klaar.
Wim geeft vrijblijvend advies over het inrichten van een optimaal debiteurenbeheerproces. Neem contact met hem op voor een vrijblijvend gesprek.