Hoe zorg ik er voor dat mijn debiteur zich aan de gemaakte betaalafspraken houdt?

Hoe zorg ik er voor dat mijn debiteur zich aan de gemaakte betaalafspraken houdt?

Bij CBMK krijgen wij veel vragen binnen over het beheer van openstaande facturen. Hoe benader ik mijn debiteuren in deze tijd? Hoe ga ik om met debiteuren die aangeven écht niet te kunnen betalen? Hoe maak ik een goede betaalafspraak? Wij helpen u graag op weg. Wij gaan in een reeks artikelen antwoord geven op uw veel gestelde vragen. Vandaag de derde vraag.

Hoe zorg ik er voor dat mijn debiteur zich aan de gemaakte betaalafspraken houdt?

Het antwoord van CBMK
Uit het vorige artikel kwam naar voren dat het verstandig is om concrete afspraken te maken met uw debiteuren. Het is daarbij belangrijk dat u een duidelijke startdatum afspreekt, zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Om eventuele conflicten te voorkomen is het aan te raden dat u alle afspraken op papier zet. Mail een kort overzicht met betaaldata en bedragen naar uw debiteur en vraag of zij akkoord willen geven op de gemaakte afspraken. Zo staat alles zwart op wit en heeft u een overeenkomst met uw debiteur. Zo kunt u ook actief in de gaten houden of de gemaakte afspraken worden nagekomen.

Een belangrijke tip!

Als u een betalingsregeling afspreekt met uw debiteur, vraag dan of er een kleine betaling binnen 3 dagen gedaan kan worden. Zo kan uw debiteur laten zien dat hij ter goeder trouw handelt. U houdt op deze manier ook de aandacht van de debiteur. Spreek het bedrag in goed overleg met uw debiteur af, het hoeft geen grote betaling te zijn.

Contact Image

Wim Dielesen

Directeur

0622416059w.dielesen@cbmk.nl

Stel je vraag aan onze specialist

Heb je een vraag? Stel hem aan één van onze specialisten. Zij helpen je graag en voorzien je van een passend advies.

Wim Dielesen

Directeur

0622416059 w.dielesen@cbmk.nl
Author Profile Picture