Ons korte en bondige antwoord is: ja, het is verantwoord en zelfs aan te raden om in deze tijd naar jouw debiteuren te bellen.
ls je belt, heb je direct persoonlijk contact. Vraag naar de situatie en breng vervolgens de openstaande factuur ter sprake. Vraag bijvoorbeeld of de openstaande factuur bekend is bij jouw debiteur. Zo komt het gesprek op gang. Je zult merken dat vrijwel iedereen bereid is om een afspraak te maken voor de betaling. Door te bellen krijg je een contactmoment op maat. Hierdoor kan jouw relatie met jouw klanten zelfs verbeteren. Dit gaat beter in een persoonlijk gesprek, dan met een e-mail. Als je belt krijg je direct antwoord en is het contact persoonlijker en genuanceerder.
Wees, juist in deze tijd, niet te afwachtend. Heb begrip voor de situatie van jouw debiteur, maar zorg er ook voor dat er concrete betaalafspraken worden gemaakt. De levering van jouw dienst of product moet uiteindelijk toch betaald worden. Door telefonisch contact zal dit proces versneld worden. Daarom zeggen wij: bel jouw debiteur!
Vragen en antwoorden over debiteurenbeheer tijdens de coronacrisis
Nu het coronavirus al enkele maanden rondwaart over de wereld, is het duidelijk dat veel bedrijven ook economisch getroffen worden.
Bij CollactiveBMK krijgen wij veel vragen binnen over het beheer van openstaande facturen. Hoe benader ik mijn debiteuren in deze tijd? Hoe ga ik om met debiteuren die aangeven écht niet te kunnen betalen? Hoe maak ik een goede betaalafspraak? Heb ik mijn debiteurenbeheer proces goed ingericht?
Wij helpen je graag op weg. Wij gaan in een reeks artikelen antwoord geven op de veel gestelde vragen.
Heb je ook vragen over uw debiteurenbeheer ?
Stuur ons gerust een bericht via onderstaande kanalen. Wij staan voor je klaar.
Neem contact met ons op en we vertellen je graag meer over wat CBMK voor jouw organisatie kan betekenen.