Elbuco, met meer dan vijftig jaar ervaring in het aanbieden van high-service leaseconcepten, heeft altijd al de klant centraal gesteld. Wim van Mourik van Elbuco, deelt hoe de samenwerking met CBMK op het gebied van Herincasso niet alleen resulteert in nieuwe verhaalsmogelijkheden, maar ook bijdraagt aan het optimaliseren van interne processen en het verbeteren van klantrelaties.
Wim, die al twaalf jaar de rol van Manager Customer Care vervult benadrukt het belang van proactief klantcontact en debiteurenbeheer. Elbuco heeft een uitgebreid debiteurenproces, beginnend bij het selecteren en accepteren van klanten. Het doel is om overcreditering te voorkomen en oninbare vorderingen tot een minimum te beperken. ‘Je beschermt niet alleen je klant maar ook je organisatie’. Zelfs met een goed doordacht proces zijn er toch gevallen waarin het incassotraject noodzakelijk is.
Wanneer maandelijkse betalingen te laat binnen komen wordt het debiteurenproces geactiveerd. Ondanks een zorgvuldig debiteurenbeheerproces en samenwerking met een deurwaarderzijn oninbare vorderingen nooit te voorkomen. Zo ontstond bij Elbuco de behoefte aan een tweede incassotraject; oftewel een incassotraject ‘na de deurwaarder’. Daar kwam CBMK Herincasso in beeld.
Een effectieve aanpak met Herincasso
Wim legt uit dat Herincasso een passende oplossing bleek voor dossiers na de deurwaarder ‘We willen dossiers namelijk niet jarenlang onbehandeld laten’. Hierdoor kan Elbuco debiteuren meerdere jaren monitoren en nieuwe verhaalsmogelijkheden signaleren.
Vrijwel alle klantcontacten lopen via de afdeling van Wim. Het was dan ook belangrijk dat hij vanaf het begin bij het zoekproces naar een partner betrokken werd. Wim benadrukt het belang van een goede aansluiting bij wat Elbuco doet en de juiste ’tone of voice’ in de communicatie met klanten.
“Met CBMK Herincasso denken we dat de juiste ’tone of voice’ is gevonden. Het probleem van de klant staat centraal en er wordt gezocht naar realistische betaaloplossingen. We willen samenwerken met een gerenommeerd bedrijf dat zich aan ethische normen houdt en onze klanten niet onder druk zet, maar wel ervoor zorgt dat we krijgen waar we recht op hebben”.
Prettige samenwerking en zichtbare resultaten
De samenwerking met CBMK verloopt prettig, met een vaste accountmanager die gemakkelijk bereikbaar is en helder communiceert. Ondanks de nog korte samenwerking heeft Elbuco al positieve resultaten gezien. Nieuwe verhaalsmogelijkheden worden gevonden en hieruit ontvangen we klantreacties die soms hebben geleid tot betalingen en betalingsregelingen. Belangrijker nog is dat dit proces Elbuco helpt om interne processen continu te analyseren, vergelijken en bij te sturen om herhaling te voorkomen.
“Herincasso levert dus niet alleen financiële resultaten op, maar helpt ons ook onze processen te verbeteren,” concludeert Wim.
Wil je ook jouw incassoproces optimaliseren en klantrelaties verbeteren? Neem contact op met CBMK Credit Management voor een op maat gemaakte oplossing.
Wim van Mourik
Manager Customer Care
“Het gaat niet alleen om incasseren, maar ook om het vinden van oplossingen en het optimaliseren van onze interne processen.”
Heb je een vraag? Stel hem aan één van onze specialisten. Zij helpen je graag en voorzien je van een passend advies.