Als commercieel directeur van Collactive zocht Wim Dielesen al langer naar een gelijkgezinde, betrouwbare partner om samen een toekomst mee op te bouwen. ‘Waarom ik mijn oog uitgerekend op BMK liet vallen’, vraagt hij zich lachend af? ‘BMK is een aantrekkelijke partij. Tijdens enkele koffieafspraken kwam ik erachter dat we op veel punten hetzelfde denken. Daarnaast richten Leon Koppen en zijn collega’s zich op andere producten en marktsegmenten. In die verschillen zijn we aanvullend. Dankzij deze samensmelting ontstaat een veel breder gamma aan expertises.’
Leon Koppen knikt instemmend. Hij had Collactive ook al langer op het oog. ‘Collactive is op het eerste gezicht een mooi bedrijf’, steekt hij van wal over de plannen van de Eindhovense experts in creditmanagement. ‘Ik had veel positieve geluiden over Wim en zijn collega’s gehoord en gelezen. Daarom stond ik er ook voor open om elkaar beter te leren kennen. Het is goed bevallen om samen plannen te smeden en een route uit te stippelen. Voor mijn gevoel onderscheidt Collactive zich echt in debiteurenbeheer en kredietinformatie. BMK stelt daar de juridische afdeling MrLx tegenover. Wij zijn dus sterk in juridische bijstand en een modulair aanbod van diverse producten en diensten.
Sinds half mei 2018 zijn Collactive en BMK gehuisvest in één pand: een logische eerste stap. Wim Dielesen vindt het erg plezierig dat beide bedrijven nu dichter op elkaars huid zitten. ‘De communicatie verloopt veel soepeler als je gewoon even bij elkaar kunt binnenlopen, blikt hij tevreden terug op de eerste weken. ‘Als je elkaars werkwijze ziet, vallen de dingen op die goed gaan en de zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Zo ben ik erg onder de indruk van hoe BMK de afdeling marketing & sales heeft ingericht of klanten aan zich bindt met overeenkomsten. Klanten kunnen kiezen uit modules met diensten en producten en bepalen zo zelf hoe BMK toegevoegde waarde levert. Nu en in de toekomst. Collactive mist deze commerciële slagkracht.’
Leon Koppen is erg te spreken over de wijze waarop beide bedrijven van elkaars expertise gebruikmaken. ‘Onze juriste Loes Wijnen heeft Gert Hoogaars prima geholpen met de stappen die nodig waren bij de invoering van de AVG‘, geeft hij als voorbeeld. Andersom werkt de kruisbestuiving natuurlijk ook. Zo plukt BMK de vruchten van de afdeling Debiteurenbeheer van Collactive. ‘Met deze kruisbestuiving bereiken we een veel grotere markt. Die extra kracht zet ik graag in. Pas geleden was een prospect geïnteresseerd in de uitbesteding van debiteurenbeheer. Het is dan logisch om hem in contact te brengen met Collactive.’
Met respectievelijk 44 en 26 jaar ervaring zijn zowel BMK als Collactive gepokt en gemazeld in creditmanagement. Met een team van 60 medewerkers behoort CollactiveBMK bovendien tot een van de grotere spelers in de branche. ‘We willen uitgroeien tot een soort academy of kenniscentrum in creditmanagement voor onze klanten’, brengt Leon Koppen de gemeenschappelijke ambitie onder woorden. ‘Op deze manier gaan we nog meer inzetten op trends en behoeftes in de markt. BMK en Collactive willen een proactieve, structurele bijdrage leveren aan een gezonde financiële huishouding. Zowel bij particulieren als bij bedrijven. Met het incassokeurmerk van het NVI, de ISO-certificering en de AFM-vergunning hebben we de zaakjes al goed voor elkaar.’
Ingegeven door de samenwerking voelt Wim Dielesen een natuurlijke drang naar groei. De gemeenschappelijke plannen en ambities voelen goed voor hem. ‘Om klanten of debiteuren op te voeden, is het belangrijk om een omslag te maken van incasso naar preventie’, licht hij een tipje van de toekomstige sluier op. ‘Als we onze service en dienstverlening perfectioneren, kunnen we wanbetalers voorkomen én de kwaliteit van mogelijke, uitstaande vorderingen verhogen. We hopen dat de buitenwacht deze filosofie ook oppikt en CollactiveBMK ziet en ervaart als een ervaren, deskundige en betrouwbare partner in creditmanagement.’
Heb je vragen, stel ze direct aan Leon. Hij helpt je graag.