Data-analyse
Vraag vrijblijvend een dataconsult aanOntdek onbenutte mogelijkheden met Data-analyse
Met een goede data-analyse krijg je niet alleen inzichten over je huidige klantbestand maar je komt ook te weten wie potentiele nieuwe klanten zijn. Met deze informatie is jouw organisatie volledig uitgerust om de waarde van elk klantcontact te maximaliseren en financiële risico’s te minimaliseren.
Met Data-analyse krijg je dieper inzicht in het profiel van je (potentiële) klanten. Hiermee kunnen wij jouw organisatie helpen met het optimaliseren van datakwaliteit, klant- & betaalprofielen, en het beperken van wanbetaling.
Voordelen
Bij CBMK Data & Insights transformeren we data in inzicht & kennis. Ons unieke postcodesegmentatiesysteem, aangevuld met externe postcodedata, ontsluit diepgaande informatie over jouw klanten en marktsegmenten. Dit stelt jou in staat om:
- Nieuwe klanten effectiever en efficiënter te werven en behouden.
- Betaalproblemen te minimaliseren en jouw cashflow te optimaliseren.
- Klantcontactstrategieën fine te tunen voor verschillende doelgroepen.
- Volledige naleving van privacywetgeving te garanderen terwijl je interessante segmentatiemogelijkheden en analyses ontsluit.
Voorbeeld uit de praktijk
Hoger bereik door gezonde database
Een organisatie met ongeveer 3.500 (ex-)klanten wilde graag meer inzicht krijgen in de huidige database en klantgroepen. Uit de data analyse werd duidelijk dat 12% van de database verouderd was waardoor klanten niet meer goed werden bereikt. Door datavalidatie en verrijking beschikken zij nu weer over een gezonde database. Daarnaast zijn er profielen gemaakt van de bestaande klanten hiermee wordt de organisatie in staat gesteld efficiëntere en persoonlijkere communicatiestrategieen in te zetten. Hierdoor worden facturen sneller betaald omdat de communicatie is afgestemd op de debiteur en daardoor is verbeterd.